

در تمام دنیا پایه کسب و کارهای اینترنتی وب سایت ها هستند. این که یک کسب و کار به طور کامل در یک شبکه اجتماعی بنا شود کار اشتباهی است. شبکه های اجتماعی تنها ابزاری کمکی برای وب سایت ها هستند و هیچ گاه گزینه ی جایگزین برای آن ها نبوده اند.
خطرات زیادی از جمله بسته شدن یا نادیده گرفته شدن آن شبکه اجتماعی توسط کاربران این کسب و کارها را به شدت تحدید می کند. لزا نتیجه چیزی جز پایان تلخ آن کسب و کار نیست.
برخی از برتری های وب سایت ها نسبت به شبکه های اجتماعی در کسب و کارهای اینترنتی:
- وب سایت ها امکان فروش هر نوع کالا یا خدماتی را فراهم میکنند.
- مزیت اصلی وب سایت نسبت به شبکه های اجتماعی، موتور های جستوجو هستند که با کمک آن ها می توان سیل عظیمی از کاربران را به صورت کاملا رایگان به مشتریان خود تبدیل کرد. این در حالیست که تنها راه معرفی کسب و کار در شبکه های اجتماعی تبادل با دیگر گروه ها و مجموعه هاست که البته هزینه ی زیادی دارد.
- خطراتی همچون بسته شدن، قدیمی شدن یا مهاجرت از آن شبکه اجتماعی همواره کسب و کار هایی که بر پایه ی شبکه های اجتماعی هستند را تحدید می کند.
پس امکان نابودی کسب و کارهایی که بر پایه ی شبکه های اجتماعی هستند، به شدت زیاد است ولی تنها راه داشتن یک کسب و کار اینترنتی بدون ترس و رهایی از نگرانی بی ثباتی شبکه های اجتماعی داشتن یک وب سایت مناسب است.